1: Augustus 2012

De verjaardag van (opa) Tinus Pulles (3 augustus)

Een mooi fotoalbum uit 1948

Op 3 augustus 1948 werd Tinus Pulles 52 jaar. Voor die gelegenheid hadden zijn twaalf kinderen een fotoalbum gemaakt. Hier links zie je de titelpagina van dat album, waarop elk van de twaalf zijn of haar naam heeft geschreven.

Dat album begint met een door foto Schuurman in Waalwijk gemaakt portret van elk van de kinderen. Deze portretten zijn op hun respectieve pagina's gereproduceerd.

Image Unavailable
Titelpagina in een fotoalbum van 3 augustus 1948

Zie:

De portretjes staan ook in een Dropbox album. Als je geen dropbox account hebt, kun je zo nodig het inlogschermpje gewoon weg klikken om de foto's te bekijken en te downloaden.

Het album heeft veel foto's uit de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw, maar ook een paar latere foto's die er later zijn ingeplakt. Ik neem mij voor meer foto's uit dit album te reproduceren en sommige daarvan in deze wiki op te nemen. Het liefst doe ik dat op pagina's waar ook herinneringen aan de persoon of een van de personen op de foto staan.
Als je belangstelling hebt voor die foto's laat het mij dan weten en ik kan zien wat ik daaraan kan doen. Er zitten een aantal foto's in van goede kwaliteit maar ook veel kleine en tamelijk onscherpe kiekjes. Ik kan in ieder geval foto's zoeken bij de verhalen die jullie eventueel op deze website over je ouders of grootouders kunnen vertellen. Ook als je zelf (digitale of ingescande) foto's bij zulke verhalen hebt en je weet niet hoe je ze op deze wiki website kunt plaatsen, stuur ze dan naar mij op en ik zal ze erop zetten.

Image Unavailable
Opa deelt oliebollen uit op zijn verjaardag

Oliebollen op 3 augustus

Op opa's (Tinus Pulles) verjaardag werden alle kleinkinderen uitgenodigd voor een verjaardagsfeest in de bakkerij. Tinus' tweede vrouw Christina Brouwers verzorgde dan een diavoorastelling in de schuur, waar met behulp van kratjes en planken een aantal banken waren opgesteld. Ondertussen bakte Opa in de keuken bij de bakkerij een grote schaal met oliebollen die met smaak door de kleinkinderen werden opgegeten.

Ik herinner mij dat de kleinkinderen niet altijd even enthousiast waren over oma's dia's, maar dat het oliebollen eten vaak uitliep op een wedstrijdje wie de meeste oliebollen kon eten. Met name de oudere kleinzoons lusten er wel pap van, zoals je op deze foto kunt zien. Deze foto is noet gedateed, maar moet ergens in het midden van de jaren vijftig zijn gemaakt in de tuin bij de bakkerij aan de Grotestraat.

wie hier nog eigen hernneringen aan wil toevoegen, kan dat doen door onder aan deze pagina op de knop "Edit" te klikken. Zie de pagina Instructies voor informatie hoe je dat kunt doen.