2: December 2012

Een laatste nieuwsbrief in 2012

Het heeft wat lang geduurd, voor ik weer een nieuwsbrief heb gemaakt, maar hier is er dan nog snel een aan het eind van 2012. Ik wens alle bezoekers van deze site, of zij nu familie zijn of niet, een goed, gezond, gelukkig en succesvol 2013 toe!
Tinus

De twaalf kinderen van Tinus Pulles en Janske Heesbeen in 1948.

In een album dat de kinderen Pulles hun vader in 1948 bij zijn 52ste verjaardag kado deden, zitten leuke portretjes van elk van hen. Die portretjes heb ik al gebruikt bij elk van de pagina's van deze twaalf kinderen. Je kunt ze ook allemaal tegelijk zien op onderstaande collage.

Image Unavailable
Ria, Nellie, Bertie, Jeannie, Josie, Anneke, Joke, Tini, Piet, Hennie, Harrie, Cécile in 1948

Cécile Pulles herinnert zich het volgende:

"Ons vader had voor de meesten van ons ook bijnamen. Hij noemde ons nooit met onze eigenlijke namen! Ik denk die nog wel te kunnen herinneren:

  • Zijn tweede vrouw noemde hij altijd: de kloek. Als hij Mama nodig had, vroeg hij: "Waar is de kloek?"
  • Ria: ons Marie
  • Nelly: ons Nel
  • Bertie: onze Gerrit
  • Jeanny: ons Sjaantje
  • Josie: ons Joos
  • Anneke: ons Mui
  • Joke: ons Jaans
  • Tini: onze Tinus
  • Piet: onze Peer
  • Hennie: ons Drika
  • Harrie: onze Nilles
  • Cécile: Ons Kulleke

Zijn eigen zusters: ons Marie, ons Kee en ons Jet."

Annie Heesbeen in Waalwijk, ongeveer 1930

Image Unavailable
Ria Heesbeen met een van de kinderen Pulles ergens in de dertiger jaren?

Langzaam maar zeker komen er meer contacten en meer informatie over de famliie binnen via deze website. Zo heeft Ria Lap, een kleindochter van Jan Heesbeen recent contact gezocht. Zij is bezig aan een boekje over haar moeder, Annie, die in de jaren dertig een tijd in Waalwijk haar tante Janske is komen helpen. Annie was een dochter van Jan Heesbeen.

Via Ria heb ik ook een aantal kopieën van een fotoalbum van Jan Heesbeen gekregen. Ik zoek nu nog een manier om daarvan gebruik te maken. Hiernaast vast een voorproefje.

Cécile Pulles heeft inmiddels op deze foto oudste zus Ria van Dun-Pulles herkend met Henny van Alphen-Pulles als baby. Hennie is geboren in 1934, dus dat moet ook de datum zijn. Het kleine meisje bij de deur moet Anneke of Joke zijn.

Voor de jongeren onder ons: de foto is gemaakt op de plaats naast de woonkamer op Grotestraat 235. Links op de foto zie je een van de ramane van de woonkamer. De deur gaf toegang tot een gangetje en het eerste raam na de deur is van "het kantoortje" en daaractrer de ramen van de bakkerij. Zie ook De herinneringen van Ries van Hulten, die zijn herinneringen aan het huis en de bakkerij van Opa Pulles heeft opgeschreven en op deze site beschikbaar heeft gemaakt.